4 comentarii

Simplu, Daria de Daria Balahoarnă Hornoiu

Revin (iar si iar) pe blog, in intentia de a posta mai multe „chesti” care mi-au atras atentia intr-o perioada scurta, lunga, nu stiu. In fine.

Imagine

Acum 2 luni plus minus, am cumparat cartea Dariei, o draga prietena a multor suflete, care din pacate nu se mai afla printre noi din cauza unei boli necrutatoare. Fata aceasta a fost chipul frumos al unei prietenii, iti demonstra ce insemna sa fi om, cum sa iubesticeea ce esti, cum esti si ce nu esti. Asta chiar daca nu erai mereu cu ea, sau in anturajul ei ( prieteni superbi si frumosi exact ca ea) pe care pe unii ii stiu doar din vedere sau prin amicul facebook.

In alta ordine de idei, cartea mi-a dat multe stari de bucurie, ura, tristete, resentimente, zambete si invataturi. Cum parerea mea conteaza cam putin si nu prea ma pricep la recensiuni sau alte critici\laude, ci doar impartasesc viitorilor posesori de CARTE, sentimente si idei probabil comune.

Nu incurajez prostia, incultura si febra majestatii sale saormarie (am ce am cu saorma si prietenii sai cocalari), ba din contra transmit: cititi retardatilor. Cuvantul „retardat” vreau sa se mentina ca o perdea pentru societatea noastra oripilata si nesanatoasa la cap. Decat sa stai „fain” in za club, in za pub, in za car with my pisi si cu botul pus, iti sugerez, eu, un anonim a multor cititori de bloguri sau vizitatori ce intra sa vada ce e si cu blogul asta, cu ce se mai baga in seama si el, sa CITEASCA O CARTE. Ce pot intelege unii cand citesc ceea ce o fata simte in fiecare zi ce se lupta cu boala ei, infometand-u-se de speranta inutila dar frumoasa, de inima ei ce crede ca o sa ramana etern in cer, de emotiile si lacrimile parintilor si al prietenilor la asemenea evenimente nemodene ci cotidiene. Cum ar fi majoritatea tineretului capabil sa relateze ce e in pielea cuiva atata de superb si fragil cand incolo ei nu stiu sa traiasca frumos si curat in viata lor. Dar stim noi oare ca oameni normali cu nevoi omenesti si inima in noi ce e sa iti dorsti sa traiesti? Imi bag un pumn de praf in nas sa fiu high, ridicol, drogat si terminat ca sa simt viata. Viata asta ce o ducem noi e ca o lupta ce a dus-o Daria, cu spirit, iubire, respect,si mandrie. Ea a simtit in sangele si sufletul ei cum este sa mai traiesti inca o zi maine si poimaine si la anu, si la urmatorul rev, iesire la o berica cu prietenii, si la plimbare cu Roua si mama si multe multe dar foarte multe altele.

Dramatizez usor dar sigur pe generalitate, ca am dreptate sau nu, imi este egal, chiar nu prea dau 2 lei pe ce spune majoritatea, preocupata sa critice, sa injure, sa bata, sa se imbete, sa se drogheze si sa manance saorma.

Ca si sfarsit de articol ( si primul pe acest an😀 ) am dorit sa impartasesc aceste mici idei si diferite opinii (repet) cu viitori cititori ai carti. Nu doresc sa impartaesc de asemenea aceste mici idei si diferite opinii celor preocupati sa se pozeze in oglinda, sa tureze roata la bicicleta pana face „piu” si infocatilor de muzica romaneasca „buna”, adica astora. Cine doreste a citi si a intelege acel „ceva” din tot ce am relatat sa fie sanatos si tot respectul.

Link aici cine doreste sa cumpere cartea:

http://www.pandoram.ro/product.php/Simplu_Daria/2216/

PS: Respect puterea mamei sale si taria de caracter de a duce mai departe visul Dariei de a ajuta si pe ceilalti care inca traiesc cu speranta si iubire: http://www.facebook.com/ComunitateaDariei?ref=ts&fref=ts

4 comments on “Simplu, Daria de Daria Balahoarnă Hornoiu

  1. SUBLIM! Felicitari. Nu ca m-ai facut sa pling, cu toate ca e un plins sanatos, dar pentru ca, prin tine si prin Gabi o simt pe Daria , acel copil minunat, mai intelep, mai puternic ca noi.

  2. Ce pot spune, ca azi ai sters o lacrima pe obrazul meu! Ca azi am plans mai mult ca ieri, pentru ca azi am avut o zi grea si as fi vrut cand ajung acasa sa aud „zi ciupercuta ce ai patit?” Dar am ajuns acasa si tu ai fost in seara asta mana care m-a mangaiat!

Lasă un răspuns

